עגלת קניות

איך מדיטציה לפני השינה משפרת את איכות השינה?

חשבתם פעם אילו פעולות אתם מבצעים במהלך היום יום שלכם? ניסיתם להבין למה בעצם אתם מסיימים כמעט כל יום עם מתח ולחץ אדיר, לפעמים עם כאבי גב, כתפיים, צוואר וראש? ובכן, יש לא מעט מאיתנו שנמצאים בתזוזה כל היום, מתעסקים בהמון דברים במקביל, מתמרנים בין משימות הקריירה, לילדים ולבית, נמצאים על הרגליים שעות רבות… כשהגוף, אחרי כל כך הרבה עומס מגיע למצב של כביכול שינה ורגיעה, קשה לו להתנתק מכל הטירוף ולעבור למצב של רוגע… זו הסיבה שהמון אנשים מתקשים להירדם, סובלים מבעיות ונדודי שינה

מדיטציה לפני שינה

מחקרים מראים כי אנשים שמקפידים לבצע מדיטציה לפני השינה, פשוט ישנים טוב יותר. כידוע, שינה טובה, תורמת לבריאות ולשיפור איכות החיים … אז הנה כמה סיבות שישכנעו גם אתכם להפוך את המדיטציה להרגל … אחרי חודש אחד בו תקפידו על ביצוע המדיטציה מדי ערב לפני השינה, תראו שתתמכרו לזה…

 

  1. מדיטציה מסייעת לשחרר את השרירים – כשאנו נמצאים במתח ולחץ, השרירים שלנו מכווצים ומתוחים מאוד. שינה מתרחשת רק כאשר הגוף רפוי ולכן מאוד קשה לעבור ממצב של עוררות למצב של שינה. תוך כדי המדיטציה, השרירים שלנו הופכים רפויים יותר וזה מביא את הגוף למצב של שלווה אמיתית.
  2. נשימות נשימות נשימות – החיים בעולם המודרניים לפעמים גורמים לנו לשכוח לנשום כמו שצריך. בזמן המדיטציה אנו מתרגלים נשימות עמוקות ממש כמו ביוגה והנשימות עוזרות להביא את הגוף לנקודה של רגיעה.
  3. הראש מתנקה – מדיטציה עוזרת לנו לנתק את המחשבות הטורדניות… המצב בבנק, המבחן שיש לנו מחר, הילד שנמצא בצבא… כל אלה מפעילים אותנו ומפריעים לנו לישון… בזמן מדיטציה השילוב בין המילים לבין המוזיקה עוזר לנו להתנתק באמת מכל המחשבות ולנקות את הראש וכך גם להירדם טוב יותר.
  4. מדיטציה מפיגה כאב – כאמור, אנו סובלים מכל מיני סוגים של כאבים שמורגשים בעיקר בסוף היום הארוך שעבר עלינו. ההרפייה עוזרת לדם לזרום כמו שצריך, מרפה ומשחררת את שרירי הצוואר, הכתפיים, הגב, הידיים והרגליים. כשאנו נמצאים במצב משוחרר, הרבה יותר קל לנו להיכנס לשינה.
WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דן. איך אוכל לעזור?