עגלת קניות

כיצד הדמיון קשור לשינה שלנו?

אחוז גבוה מהאוכלוסיה סובל מכל מיני בעיות הקשורות לאיכות השינה שלנו. כידוע לכל, לשינה מגוון של תפקידים חיוניים הקשורים לאיזון נפשי ובריאות הגוף.

 

שינה לוקה בחסר עלולה להוביל למגוון של מצבים כמו דיכאון, חולשה של המערכת החיסונית, בעיות ריכוז, חוסר אנרגיה, מחלות כאלה ואחרות, לחץ ועוד. אצל חלקינו הקושי הוא להירדם בלילה אך מהרגע שנרדמנו הכל מעולה ואנו ישנים רצוף, אצל אחרים זה מגיע באמצע הלילה כאשר אנו מתקשים לחזור ולישון ויש גם כאלה שפשוט מתעוררים מוקדם ממה שהיו רוצים.

 

אז מה עושים?

בעשר השנים האחרונות אנו עדים לעליה במודעות לגבי הקשר ההדוק בין החיים בעידן המודרני להופעת הלחץ והמתח בחיינו. עוד ועוד ארגונים וגם אנחנו כאנשים עצמאיים בוחרים לקחת חלק בפעילויות ותהליכים שנועדו להוריד את רמות המתח.

 

בעקיפין הדבר הזה משפיע באופן ישיר על איכות השינה שלנו. מדיטציה, חשיבה חיובית, דמיון מודרך ואימון המוח – אלו הם רק חלק מהדברים שאפשר לעשות. השאלה היא – איך מכניסים את זה באמצע הלילה?

 

אם אתם מתקשרים להירדם או מתעוררים באמצע הלילה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשכב על הגב. כעת, הניחו את אחת או שתי הידיים על הבטן. דמיינו שאתם בים או במקום אחר שנותן לכם תחושה של חופש, שקט ושלווה. תחושה של שחרור. יתחברו לעליות ולירידות של הבטן והרגישו את הנשימה חודרת אל גופכם מהאף דרך הגרון ועד הריאות ונשפו את האויר. אל תנסו שהנשימה שלכם תהיה קלה או כבד, קצרה או ארוכה, פשוט תנשמו. אפשר לדמיין שהעליות והירידות של הבטן הם ממש כמו גלים בחוף הים. באים והולכים. השיטה הזו אמורה לסייע לכם להירדם בקלות ותוך מספר דקות בודדות להיכנס לשינה טובה.

 

טיפים להרגלי שינה בריאים

  1. הימנעו מביצוע פעילות גופנית אינטנסיבית המעלה דופק בסמוך לשינה – מחקרים מראים כי מומלץ לבצע פעילות גופנית כ-4 שעות לפני שאתם מתכוננים לישון.
  2. שמרו על סביבת שינה סטרילית – חושך מוחלט, מצעים נקיים ורכים, אוירה רומנטית וחמימה, ללא מסכים.
  3. אכלו בריא ומאוזן – הימנעו מסוכרים ומזונות עתירי שומן.

אנו בפולירון פתח תקווה מזמינים אתכם להתרשם ממגוון המזרונים שברשותינו ואף לשפר עוד יותר את איכות השינה שלכם עם מזרן איכותי של פולירון.

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דן. איך אוכל לעזור?