עגלת קניות

מה הקשר בין פעילות גופנית לשינה?

ישנם הרבה אנשים שטוענים ששינה היא בזבוז של זמן והם מעדיפים לישון מעט שעות, לקום מוקדם ולנצל את שאר הזמן על מנת להספיק כמה שיותר דברים בשגרת החיים היום יומית שלהם. אחד הדברים שאותם אנשים רוצים להספיק לעשות מבלי לוותר לעצמם ולא משנה מה הסיבה הוא פעילות גופנית מרובה. העניין הוא שהסברה כי לקצר את שעות השינה לטובת פעילות ספורטיבית היא כלל אינה נכונה ולהפך. יש קשר חשוב מאוד בין פעילות גופנית לשעות השינה ולכן דווקא כדאי להרבות בשעות שינה כאשר אנו במבצעים פעילות גופנית. במאמר הבא נביא בפניכם מספר טיפים ודרכי פעולה מומלצות ונסביר לכם מה הקשר בין פעילות גופנית לשינה.

 

מחסור בשינה גורם לפציעות

לאחר פעילות ספורטיבית הגוף זקוק למנוחה על מנת להחלים ולשקם את עצמו מהפעילות הגופנית שביצענו. מחסור בשעות שינה עלול לגרום להיווצרות של דלקות במפרקים. אותן דלקות יגרמו בדרך כלל עקב חוסר שינה ומנוחה של הגוף היות והגוף לא הספיק לשקם את עצמו מהפעילות הגופנית. בנוסף חוסר שינה גורם לכך שהגוף לא מספיק לייצר מספיק הורמונים על מנת לבנות את מסת השריר. במהלך השינה משחרר הגוף הורמוני גדילה שהם למעשה אחראים על חלק מסויים בתהליך בניית השריר, במהלך שינה קצרה מהמומלץ, הגוף לא מספיק לייצר אותם, מה שעתיד לגרום לפציעות ספורט ולכן מומחים רבים בתחום הספורט ממליצים על לפחות שמונה שעות שינה ביממה.

לשינה בריאה רצופה ובריאה רצוי להשתמש במזרן איכותי. אנו בפולירון נשמח לסייע לכם להתאים עבורכם את המזרן המתאים לכם.

 

שינה מסודרת

מומחים רבים בתחום הספורט ביניהם מאמני כושר, פיזיותרפיסטים ועוד ממליצים לספורטאים כפי שכבר ציינו לישון בין שמונה לתשע שעות בלילה אך חשובה מאוד גם השעה בה אנו הולכים לישון ומתעוררים. חשוב מאוד לשמור על שגרת שינה קבועה, כלומר ללכת לישון בכל יום באותה שעה ולקום באותה שעה כאשר מומלץ מאוד להימנע מצריכת כל דבר שעלול להפר את השינה טבעית שלנו כגון כדורי שינה או כדורים אחרים, משקאות אלכוהוליים או משקאות המכילים קפאין. בנוסף כדאי לתזמן את השינה והאימון היטב שלא יהיו אחד אחרי השני שכן שחרור האדרנלין במהלך האימון עלול לפגום באיכות השינה.

 

שינה סדורה יותר

מחקרים מראים שאחד הדברים שתורמים לשינה רציפה, סדורה ואיכותית הוא פעילות גופנית. שלושה עד ארבעה אימונים בשבוע יעזרו לכם להיפטר מבעיות השינה שלכם כולל נדודי שינה או הפרעות שינה במהלך הלילה שכן אנשים שפעילים ספורטיבית זוכים לשנת לילה איכותית ורציפה יותר מאלה שלא עוסקים בפעילות גופנית כלל. יש לציין בעיקר ענפי שספורט אירוביים כמו ריצה או רכיבה על אופניים מקנות שינה טובה יותר על פני פעילות בחדר כושר אך גם האחרונה הוכחה בתור פעילות שתורמת לשינה יעילה יותר.

 

לסיכום, אם עדין לא הצלחתם לשלב בחייכם פעילות גופנית אירובית מכל סוג שהוא, זה הזמן להתחיל:)

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דן. איך אוכל לעזור?